Morel Mushrooms and Mushroom Hunting banner

Ohio Zomer- en Herfstpaddenstoelenrapporten 2024

11K views 133 replies 11 participants last post by  TimG  
#1 Β·
Ik wachtte tot iemand anders dit draadje zou beginnen. Met al die regen van de laatste tijd zouden er zeker paddenstoelen moeten komen. πŸ˜ŠπŸ„β€πŸŸ«

#14 Β·
Heb gisteren al mijn tuin- en tuinwerk gedaan, zodat ik vandaag vrij zou zijn om een wandeling in het bos te maken. Toen ik daar aankwam, kon ik zien dat de berenmaΓ―s volledig was afgestorven, dus ging ik naar wat mijn meest betrouwbare plek in dat bos is geworden. Tal van spelden omhoog, en vandaag ongeveer een dozijn van plukbare grootte. Dus ik heb genoeg voor een paar omeletten.

#15 Β·
Heb gisteren al mijn tuin- en tuinwerk gedaan, zodat ik vandaag vrij zou zijn om een wandeling in het bos te maken. Toen ik daar kwam, kon ik zien dat de berenmaΓ―s volledig was afgestorven, dus ging ik naar wat mijn meest betrouwbare plek in dat bos is geworden. Tal van pins omhoog, en vandaag ongeveer een dozijn van plukbare grootte. Dus ik heb genoeg voor een paar omeletten.
Welke provincie?

#17 Β·
der.foygl

Nieuw in de community, maar waar is "cantharelhemel"??? Mag ik het vragen? Lol
[Gepost vandaag, maar in forum Zomer 2022]

[reply]
Hoi der.foygl,

In mijn wereld is de enige domme vraag er een die iemand heeft maar bang is om te stellen. Die openhartige eerlijkheid heeft me mijn hele leven gediend. Dus . . . natuurlijk mag je het vragen.

Het antwoord is: "Cantharelhemel" is een metafoor voor "elk" bos dat altijd cantharellen heeft, elk jaar en in voldoende hoeveelheid om er zoveel te kunnen plukken als je wilt. Het brengt het volgende onderscheid naar voren, dat waar is binnen mijn ervaring. Ik ga op Morel Paddenstoelen-jacht. Maar in de zomer ga ik Cantharellen-plukken. Wanneer ik maar wil, wetende dat ze er zijn en in hoeveelheid (het hele seizoen, regen voorbehouden, etc.).

In mijn Cantharelhemel pluk ik vaak maar 1 op de honderd cantharellen en neem ik toch genoeg mee naar huis voor 3-4 maaltijden. De overvloed van Moeder Natuur als alle omstandigheden dit teweegbrengen, brengt voor mij een gevoel van stilte en ontzag met zich mee.

Ingredient Cuisine Wood Mushroom Fungus

Ik heb 3 bossen die aan deze kwalificaties voldoen. Ik heb ze gevonden, verzameld door de jaren heen, omdat ik elk jaar minstens 1-2 nieuwe bossen wil toevoegen om te proberen. Na verloop van tijd zul je je eigen Cantharelhemel vinden/hebben en de magie ervaren die door die term wordt geΓ―mpliceerd: Cantharelhemel.

Sommige dingen in het leven voldoen niet aan de vraag naar directe bevrediging. Hmnn, nou, voor mij zou dat Morieljes zijn. Ha!

Fijne Zomer Paddenstoelenjacht Iedereen. 😎🌞

Mijn datum van 1e vondst voor Cantharellen in Centraal OH is 10 tot en met 15

#19 Β·
der.foygl

Nieuw in de community, maar waar is "cantharelhemel"??? Mag ik het vragen? Lol
[Vandaag gepost, maar in het forum van zomer 2022]

[reply]
Hoi der.foygl,

In mijn wereld is de enige domme vraag er een die iemand heeft maar bang is om te stellen. Die eerlijke eerlijkheid heeft me mijn hele leven gediend. Dus . . . natuurlijk mag je het vragen.

Het antwoord is: "Cantharelhemel" is een metafoor voor "elk" bos dat altijd cantharellen heeft, elk jaar en in voldoende hoeveelheid om er zoveel te kunnen plukken als je wilt. Het brengt het volgende onderscheid naar voren, wat waar is in mijn ervaring. Ik ga op morielje-jacht. Maar in de zomer ga ik cantharellen-plukken. Wanneer ik maar wil, wetende dat ze er zijn en in hoeveelheid (het hele seizoen, regen voorbehouden, enz.).

In mijn Cantharelhemel pluk ik vaak maar 1 op de honderd cantharellen en neem toch genoeg mee naar huis voor 3-4 maaltijden. De overvloed van Moeder Natuur als alle omstandigheden dit teweegbrengen, brengt een gevoel van stilte en ontzag voor mij.

Ingredient Cuisine Wood Mushroom Fungus

Ik heb 3 bossen die aan deze kwalificaties voldoen. Ik heb ze gevonden, verzameld door de jaren heen, omdat ik elk jaar minstens 1-2 nieuwe bossen wil toevoegen om te proberen. Na verloop van tijd zul je je eigen Cantharelhemel vinden/hebben en de magie ervaren die door die term wordt geΓ―mpliceerd: Cantharelhemel.

Sommige dingen in het leven voldoen niet aan de vraag naar directe bevrediging. Hmnn, nou, voor mij zouden dat morieljes zijn. Ha!

Fijne zomerpaddenstoelenjacht allemaal. 😎🌞

Mijn datum van de eerste vondst voor cantharellen in Central OH is 10 tot en met 15
Ik heb een aantal van dat soort bossen voor veel soorten paddenstoelen. Het is meestal degene die er het eerst is. πŸ˜‚

#18 Β·
Goed gezegd, sb. De Cantharellen zijn elk jaar mijn meest betrouwbare verzameling. Ik heb maar één bos, maar het heeft me nog nooit in de steek gelaten sinds ik het 5 jaar geleden vond. En ik weet altijd wanneer ze tevoorschijn komen. Wanneer de daglelies omhoog komen en de berenmaïs afsterft, komen de Cantharellen.

Ik ben nog geen goede manier tegengekomen om ze te bewaren, dus vorig jaar was ik nogal kieskeurig. Als een Cantharel ook maar één insectentunnel had, ging hij terug de grond in. Ik bewaarde alleen gave exemplaren en alleen wat ik in korte tijd kon gebruiken. Mijn datum voor de eerste vondst dit jaar was 8 juli.

#20 Β·
Ik ging vanmorgen naar buiten toen het koel was en vond een plekje met kleine Cantharellen van niet meer dan 5 tot 7,5 cm hoog. Ik heb ze laten staan om het gebied te helpen verspreiden. Met een paar dagen in de 30 graden en wat meer regen in de voorspelling, zouden de middelgrote tot grote Cantharellen hier in west-centraal OH eind volgende week moeten beginnen. Succes allemaal!

#25 Β·
Ik heb mijn 2 plekken in centraal Ohio gecontroleerd waar ik elk jaar gladde gezangen krijg, nog niets. Meestal zou ik nu wel iets vinden. Het is behoorlijk droog en heet geweest.
De hitte is geen probleem voor mij, ik denk zelfs dat het helpt om ze omhoog te brengen, maar ja, je hebt wat regen nodig. We hebben hier in NE OH geluk gehad met ongeveer 3" regen in de week voordat ze begonnen te verschijnen. Bovendien is het bos waar ik in zit behoorlijk volwassen, dus ik loop daar in diepe schaduw. Het is nu bloedheet, maar er is wat regen en onweer voorspeld, dus misschien krijgen we meer water in de grond. De laatste keer kreeg ik er een paar betere, genoeg voor 3 of 4 omeletten met cantharellen. Tijd om naar de winkel te gaan voor meer eieren. Ik merkte wel dat het bijna tijd is om me in te spuiten met insectenwerend middel voordat ik daar naar binnen ga. Meer muggen en skeeters die om mijn oren zoemen. En begin ook de wandelstok mee te nemen. Die bosspinnen worden actief, en een ding dat ik echt haat, is in een van hun webben lopen. Ik weet niet waarom, maar het lijkt erop dat hun zijde industriΓ«le sterkte heeft!

#24 Β·
Ik ging gisteren naar buiten en vond een klein stukje middelgrote Cantharellen. Ze waren allemaal wormachtig en draderig van binnen. Niet wat ik had gehoopt. Dat gebeurt niet vaak, meestal hebben ze geen wormgaten en hebben ze een egale witte, vlezige textuur. Ik heb twee nieuwe bossen om te bekijken. Ik duim 🀞

#26 Β·
Centraal OH - Franklin County

"Cantharel Hemel" opent zijn deuren.

Vanmorgen, zondag, heb ik er maar 1 van de 50 geplukt omdat de rest te klein was. Na deze post heb ik deze Cantharellen uitgenodigd voor het ontbijt, Ha!! 😎 Ik zal een foto plaatsen.

Image

Zodra ik het bos in was, begroette het me met de onderstaande mooie compositie.

Image

Geniet van wat zomertijd in het bos!! 🌞
Image

#30 Β·
Nou, de regen die vanochtend hier en daar viel, bleef helemaal weg, maar de wind gierde! Nadat ik de groenten water had gegeven, besefte ik dat de wind de hitte en vochtigheid enigszins draaglijk maakte, dus besloot ik vandaag de tuin te doen. Morgen zou het moeten regenen, dan kan ik donderdag vrij zijn om het bos in te gaan en niet te hoeven denken aan het maaien van het gras.

#31 Β·
Nou, de regen die vanochtend er wel of niet was, bleek helemaal niet te komen, maar de wind gierde! Nadat ik de groenten water had gegeven, besefte ik dat de wind de hitte en vochtigheid enigszins draaglijk maakte, dus besloot ik vandaag het tuinwerk te doen. Morgen zou het moeten regenen, en dan kan ik donderdag vrij zijn om het bos in te gaan en niet te hoeven denken aan het maaien van het gras.
Vandaag heb ik de braamstruik gecontroleerd in plaats van te wachten op de komende afkoeling. Het ziet ernaar uit dat het nog anderhalve week duurt. Ik heb net genoeg voor een paar kommen ontbijtgranen. De meeste zijn nog rood.

#32 Β·
Ik ben vandaag even naar een ander perceel gegaan. Het was hetzelfde. Meestal klein met een paar middelgrote. Allemaal hadden ze bewijs van wormen die de binnenkant opaten en waren van binnen draderig en droog. Zagen er van buiten goed uit. Meestal vind ik de grote pas aan het einde van de laatste week van juli en de eerste anderhalve week van augustus. Ik ga me een tijdje concentreren op kreeftenzwammen.

#34 Β· (Edited)
Vandaag een wandeling gemaakt in mijn persoonlijke Chant Heaven en de oogst was vrij mager. De "regenbuien" die de afgelopen twee dagen zouden moeten vallen, bleven uit! Dus ik bleef doorgaan met wandelen door een paar gebieden waar ik in het verleden Chants heb gevonden, maar meestal later in het seizoen. Niets te beleven totdat ik een kleine heuveltop bereikte en een stam zag die vol zat met chicken of the woods! Sommige van de grotere exemplaren begonnen een beetje hard te worden, maar veel waren in topvorm.

Ik haastte me het bos uit om naar huis te gaan en mijn camera en een grotere mesh-tas te halen, en haastte me meteen terug. Ik denk dat ik ongeveer 4-5 pond kippenresten heb gekregen. Er waren ook een paar die van de stam waren gevallen. Ik bekeek ze van dichtbij en de poriΓ«n waren nog steeds mooi en strak, dus ik dacht dat ze nog niet gesporuleerd hadden. Ik gebruikte ze om een paar andere omgevallen stammen in de omgeving te enten.

#36 Β· (Edited)
Ik herinner me een plek die we vonden toen we kinderen waren. Een heuvel boven een dubbele set spoorlijnen die helemaal bedekt was met bramen! We vertelden het aan mijn moeder en ze stuurde ons de volgende dag met potten en tassen daarheen en zei dat we er zoveel mogelijk moesten halen. We waren ijverige kleine ettertjes en kwamen thuis met de moederader! Mijn moeder was een beetje verbijsterd over hoeveel we hadden, en meteen bracht ze een deel ervan naar onze buren aan de achterkant van de tuin, de Cornfields. Ik zweer het je, dat was hun naam.

De bloembedden van mevrouw Cornfield waren de mooiste van de stad, en de groentetuin die ze verbouwden, oh my! Ze hoefden nooit producten te kopen, en mevrouw Cornfield maakte heerlijke bramenjam van die vrucht. Ik ben er een paar jaar geleden terug geweest en het was allemaal weg.

Hoe dan ook, mijn broers en zussen en ik komen morgenochtend samen voor het ontbijt, en als het niet met bakken uit de hemel komt, gaan mijn zus en ik een wandeling maken door mijn Chant-bossen. Ik denk dat ik haar geΓ―nteresseerd heb in het onderwerp. Geen recente regen, dus het zal waarschijnlijk weer schraal zijn, maar we kunnen die kippenstam controleren om te zien of er iets nieuws is opgedoken.