Ik wachtte tot iemand anders dit draadje zou beginnen. Met al die regen van de laatste tijd zouden er zeker paddenstoelen moeten komen. ππβπ«
Er komt vandaag tot en met vrijdag wat regen. Ik duim π€Vandaag eindelijk weer eens gaan kijken. Merkte meer afsterven op de berenmaΓ―s, maar nog geen teken van Cantharellen. Ik denk dat we meer regen nodig hebben.
Dezelfde tijd begin ik ze meestal te vinden πVanavond 3/4" tussen Westerville en CMH (luchthaven) gehad. Ik kijk uit naar het cantharelseizoen! Meestal in de tweede helft van juli als ik ze vind. π€
Een vriend vindt ze in het westen van MO en ze vinden ze eerder in GA, TN en KY dan in OH en nu in MN. Ik weet dat ze ze in MI vinden voordat we ze in OH vinden, maar ik kan niet bedenken waarom.Ze al hier in Minnesota vinden, zouden daar ook moeten beginnen
Goed gedaan!Het is raar, er is een hoop regen gevallen, maar het is niet echt warm geworden. Ik verveelde me gewoon en wilde gaan wandelen, dus ik dacht dat ik wel even kon gaan kijken en ik vond ze op 2 van mijn plekken
Welke provincie?Heb gisteren al mijn tuin- en tuinwerk gedaan, zodat ik vandaag vrij zou zijn om een wandeling in het bos te maken. Toen ik daar kwam, kon ik zien dat de berenmaΓ―s volledig was afgestorven, dus ging ik naar wat mijn meest betrouwbare plek in dat bos is geworden. Tal van pins omhoog, en vandaag ongeveer een dozijn van plukbare grootte. Dus ik heb genoeg voor een paar omeletten.
Ik heb een aantal van dat soort bossen voor veel soorten paddenstoelen. Het is meestal degene die er het eerst is. πder.foygl
Nieuw in de community, maar waar is "cantharelhemel"??? Mag ik het vragen? Lol
[Vandaag gepost, maar in het forum van zomer 2022]
[reply]
Hoi der.foygl,
In mijn wereld is de enige domme vraag er een die iemand heeft maar bang is om te stellen. Die eerlijke eerlijkheid heeft me mijn hele leven gediend. Dus . . . natuurlijk mag je het vragen.
Het antwoord is: "Cantharelhemel" is een metafoor voor "elk" bos dat altijd cantharellen heeft, elk jaar en in voldoende hoeveelheid om er zoveel te kunnen plukken als je wilt. Het brengt het volgende onderscheid naar voren, wat waar is in mijn ervaring. Ik ga op morielje-jacht. Maar in de zomer ga ik cantharellen-plukken. Wanneer ik maar wil, wetende dat ze er zijn en in hoeveelheid (het hele seizoen, regen voorbehouden, enz.).
In mijn Cantharelhemel pluk ik vaak maar 1 op de honderd cantharellen en neem toch genoeg mee naar huis voor 3-4 maaltijden. De overvloed van Moeder Natuur als alle omstandigheden dit teweegbrengen, brengt een gevoel van stilte en ontzag voor mij.
![]()
Ik heb 3 bossen die aan deze kwalificaties voldoen. Ik heb ze gevonden, verzameld door de jaren heen, omdat ik elk jaar minstens 1-2 nieuwe bossen wil toevoegen om te proberen. Na verloop van tijd zul je je eigen Cantharelhemel vinden/hebben en de magie ervaren die door die term wordt geΓ―mpliceerd: Cantharelhemel.
Sommige dingen in het leven voldoen niet aan de vraag naar directe bevrediging. Hmnn, nou, voor mij zouden dat morieljes zijn. Ha!
Fijne zomerpaddenstoelenjacht allemaal. ππ
Mijn datum van de eerste vondst voor cantharellen in Central OH is 10 tot en met 15
De hitte is geen probleem voor mij, ik denk zelfs dat het helpt om ze omhoog te brengen, maar ja, je hebt wat regen nodig. We hebben hier in NE OH geluk gehad met ongeveer 3" regen in de week voordat ze begonnen te verschijnen. Bovendien is het bos waar ik in zit behoorlijk volwassen, dus ik loop daar in diepe schaduw. Het is nu bloedheet, maar er is wat regen en onweer voorspeld, dus misschien krijgen we meer water in de grond. De laatste keer kreeg ik er een paar betere, genoeg voor 3 of 4 omeletten met cantharellen. Tijd om naar de winkel te gaan voor meer eieren. Ik merkte wel dat het bijna tijd is om me in te spuiten met insectenwerend middel voordat ik daar naar binnen ga. Meer muggen en skeeters die om mijn oren zoemen. En begin ook de wandelstok mee te nemen. Die bosspinnen worden actief, en een ding dat ik echt haat, is in een van hun webben lopen. Ik weet niet waarom, maar het lijkt erop dat hun zijde industriΓ«le sterkte heeft!Ik heb mijn 2 plekken in centraal Ohio gecontroleerd waar ik elk jaar gladde gezangen krijg, nog niets. Meestal zou ik nu wel iets vinden. Het is behoorlijk droog en heet geweest.
Vandaag heb ik de braamstruik gecontroleerd in plaats van te wachten op de komende afkoeling. Het ziet ernaar uit dat het nog anderhalve week duurt. Ik heb net genoeg voor een paar kommen ontbijtgranen. De meeste zijn nog rood.Nou, de regen die vanochtend er wel of niet was, bleek helemaal niet te komen, maar de wind gierde! Nadat ik de groenten water had gegeven, besefte ik dat de wind de hitte en vochtigheid enigszins draaglijk maakte, dus besloot ik vandaag het tuinwerk te doen. Morgen zou het moeten regenen, en dan kan ik donderdag vrij zijn om het bos in te gaan en niet te hoeven denken aan het maaien van het gras.
Het lijkt erop dat ik om de 5 of 6 jaar naar nieuwe moet zoeken, omdat de oude overwoekerd raken met invasieve soorten.Ik heb geen goede bessenplekken meer.